Ogólnie w Dead Space bêdziemy musieli przebrn±æ przez 12 rodzia³ów gry. Zajmie nam to oko³o 10h. W czasie ka¿dej z nich bêdziemy przemierzaæ statek USG Ishimura (oprócz ostatniego rodzia³u, gdzie akcja toczy³a siê bêdzie na Aegis VII).
Rozdzia³ 1- Nowe transporty (New Arrivals)
Pierwszy rozdzia³ rozpoczynaj±cy grê ju¿ z pocz±tku nie wró¿y nic dobrego. Za³oga statku USG Kelion omal¿e nie rozbi³a siê o statek USG Ishimura, na który zmierzali z misj± naprawy systemów kominikacyjnych. Na jej pok³adzie za¶ nie zastaj± nikogo, do tego zostaj± 'powitani' atakiem przez Nekrophormy. Od t±d musimy za wszelk± cene prze¿yæ i tu zaczyna siê nasza tu³aczka po pok³adzie statku. G³ównym celem misji jest dostanie siê na poziom opieki medycznej, co uniemo¿liwia nam zniszczona kolejka, któr± musimy usun±æ.
Cele:
-Napraw system kolejki (g³ówny):
-Id¼ za grup± ochrony
-Otwórz drzwi hangaru
-W³±cz konsolê ochrony
-Znajd¼ bezpieczne miejsce
-Przesuñ uszkodzony wagonik
-znajd¼ p³ytê danych
-Znajd¼ klucz w sektorze
-Znajd¼ p³ytê danych
-Zainstaluj p³ytê danych
-Wezwij kolejkê
-Wróæ na USG Kelion i uruchom program diagnostyczny
-Id¼ na pok³ad medyczny
Rozdzia³ 2- Intensywna terapia (Intensive Care)
Akcja od teraz zaczyna dziaæ siê na obszarze pok³adu medycznego. Wychodz±c z kolejki dostajemy od zara¿onej kobiety modu³ kinetyczny. Otrzymali¶my zadanie odnalezienia RIG-u martwego kapitana Ishimury (którego zabijami, lecz pod postaci± nekrophorma), lecz by tego dokonaæ musimy wpierw i¶æ po termit (magazyn medyczny) i kr±¿ek elektryczny (pomieszczenie terapii), ¿eby wysadziæ w powietrze barykadê, która blokuje nam dostêp do dalszego obszaru pok³adu medycznego. Gdy ju¿ odzyskamy RIG kapitana kierujemy siê na pok³ad in¿ynierski.
Cele:
-Odzyskaj RIG kapitana (g³ówny):
-Znajd¼ termit
-Znajd¼ kr±¿ek elektryczny
-Zniszcz barykadê
-Id¼ na pok³ad in¿ynierski
Rozdzia³ 3- Korekta kursu (Course Correction)
Wchodz±c na pok³ad in¿ynierski dostajemy dwa zadania. Pierwsze to ponowne nape³nienie silników, a drugie powtórne uruchomienie wirówki (co oznacza, jak powiedzia³ Hammond: [...] ¿e na planetê ¶ci±ga kilka trylionów ton ska³). Musimy za wszelk± cenê ustabilizowaæ orbitê statku. Po wykonaniu powierzonych nam misji udajemy siê 'odwiedziæ' kapitana Hammonda na mostku kapitañskim.
Cele:
-Ponownie nape³nij silniki z paliwem
-Aktywuj centryfugê
-Rêcznie odpal silniki
-Id¼ na mostek
Rozdzia³ 4- Nieuchronna zag³ada (Obliteration Imminent)
W tym rozdziale bêdzie nam dane uruchomiæ system obrony przeciw asteroidom (którego obs³ug± zajmiemy siê osobi¶cie). Oczywi¶cie nie bêdzie tak ³atwo. Musimy najpierw uruchomiæ wszystkie windy na obszarze mostku i przekierowaæ moc do ADS. Niestety podczas niszczenia asteroidów dostajemy wiadomo¶æ od Kendry, ¿e na ca³ym statku spada poziom tlenu i 'co¶' zatruwa jego korytarze. Prawdopodobnie toksyczny gaz pochodzi z pok³adu Hydroponiczego.
Cele:
-Spotkaj siê na mostku z Hammondem
-Uruchom windy
-Skieruj moc do ADS
-Zniszcz wszystkie asteroidy
-Id¼ do stacji kolejki
Rozdzia³ 5- Zgubne oddanie (Lethal Devotion)
By przywróciæ normalny poziom tlenu i pozbyæ siê ska¿onego powietrza, które dociera z Hydroponiki musimy stworzyæ truciznê dziêki której wszystko powinno wróciæ do normy. Do stworzenia tej trutki potrzebujemy chemikaliów (labolatorium chemiczne) i próbek DNA (biuro dr Mercera). Niestety, gdy bêdziemy zmierzali stworzyæ truciznê, szalony doktor Mercer wy³±czy nam system podtrzymywania ¿ycia. Aktywujemy go w systemie ochrony. Teraz nic nie staje nam na przeszkodzie, by z³±czyæ zebrane sk³adniki, gdy ju¿ tego dokonamy udajemy siê do Hydroponiki.
Cele:
-Znajd¼ chemikalia
-Znajd¼ próbki DNA
-Przywróæ podtrzymywanie ¿ycia
-Zniszcz wszystkie asteroidy
-Stwórz truciznê
-Id¼ do Hydroponiki
Rozdzia³ 6- Gro¼ne ¶rodowisko (Environmental Hazard)
Wchodz±c do g³ównej czê¶ci Hydroponiki znajdujemy pó³ przytomnego kapitana Hammonda, który jak twierdzi zosta³ otruty przez cz³onków za³ogi zamienionych w Wheezer'y. Musimy je zniszczyæ z powodu, i¿ to one, swoimi truj±cymi oparami zatruwaj± ca³e powietrze na statku. W tym rozdziale przyjdzie nam siê zmierzyæ z jednym z bossów gry. Leviathan (potê¿ny Nekrophorm) zal±g³ siê w w magazynie na ¿ywno¶æ. Bêdziemy zmuszeni go dobiæ, gdy¿ dawka trucizny jak± przygotowali¶my, nie wystarczy³a ¿eby go zabiæ. Walka z nim to raczej czysta formalno¶æ. Nie powinns sprawiaæ trudno¶ci. Gdy go zabijemy udajemy siê na pok³ad wydobywczy.
Cele:
-Otruj Leviathana
-Zniszcz zasobniki trucizny
-Oczy¶æ atmosferê
-Zabij Leviathana
-Id¼ na pok³ad wydobywczy
Rozdzia³ 7- W pró¿niê (Into the Void)
'To mo¿e byæ nasza ostatnia szansa uj¶cia st±d z ¿yciem' te s³owa wypowiada Kendra zaraz po wyj¶ciu z kolejki, która przywioz³a nas z Hydroponiki. '£atwo nie bêdzie'. W tym rodziale przypadnie nam wystrzelenie nadajnika S.O.S przyczepionego do asteroidy w pró¿niê. Nadajnik znajduje siê na pok³adzie naprawczym, dok±d musimy dotrzeæ. Konieczne te¿ bêdzie znalezienie klucza dostêpu do wydobycia. Gdy ju¿ znajdziemy asteroidê niezbêdne bêdzie zniszczenie ³añcuchów grawitacyjnych (trzymaj± one asteroidê na uwiêzi) i umieszczenie nadajnika S.O.S na niej. Teraz pozostaje nam tylko wystrzelenie naszej przesy³ki w kosmos i czekanie, a¿ kto¶ przechwyci sygna³. Niestety satelity, które znajduj± siê na mostku s± uszkodzone i musimy co¶ z nim zrobiæ.
Cele:
-Znajd¼ klucz dostêpu do wydobycia
-Znajd¼ nadajnik S.O.S
-Przymocuj nadajnik
-Zniszcz ³añcuchy grawitacyjne
-Wystrzel asteroidê
-Id¼ na mostek
Rozdzia³ 8- Odszukaæ i uratowaæ (Search and Rescue)
Wychodz±c z wagoniku dowiadujemy siê, ¿e nasz sygna³ S.O.S zosta³ nadany. W pobli¿u Ishimury pojawi³ siê statek USM Valor. Niestety z powodu zniszczonych satelit nie mo¿emy siê z nim skontaktowaæ. Musimy udaæ siê do sterowni komunikacyjnej. Dochodz±c tam odwiedzimy znane nam ju¿ atrium mostku kapitañskiego. W sterowni przestawiamy satelity, by móc po³±czyæ siê z USM Valor. Niestety satelity nie mog± nadaæ sygna³u, poniewa¿ na grodziu zagnie¼dzi³ siê Slug (kolejny boss). Musimy go zniszczyæ przy pomocy ADS. Gdy walczymy ze Slugiem powstaje kolejny powa¿ny problem. Prosto na USG Ishimura zmierza USM Valor! Niestety nic nie mo¿emy zrobiæ i uderza on w statek (dok³adniej w ³adowniê).
Cele:
-Skontaktuj siê ze statkiem
-Napraw talerze
-U¿yj dzia³a ADS, aby oczy¶ciæ grodzie
-Id¼ na pok³ad towarowy
Rozdzia³ 9- Martywy po przybyciu (Dead on Arrival)
W tym rozdziale przechodzimy na statek USM Valor, by znale¼æ mikroj±dro potrzebne do ucieczki drugim wahad³owcem z Ishimury. Kapitan Hammond zarz±dza natychmiastowe przerwanie misji. Na jego nieszczê¶cie ginie w tym epizodzie. Gdy we¼miemy mikroj±dro udajemy siê na nasz stary, utêskniony statek. A stamt±d prosto na pok³ad mieszkalny Ishimury.
Cele:
-Wejd¼ na pok³ad statku
-Usuñ materia³ radioaktywny
-Znajd¼ mikroj±dro
-Id¼ na pok³ad mieszkalny
Rozdzia³ 10- Koniec dni (End of Days)
Po zdobyciu mikroj±dra mamy ju¿ prawie wszystko, by przygotowaæ nowy statek do ewakuacji. Pozostaje tylko znale¼æ klucz dostêpu do za³oganta i karty nawigacyjne (3). Po drodze mamy ma³± pogawêdkê z doktorem Mercerem na temat jego pogl±dów. Gdy docieramy do za³oganta umieszczamy karty nawigacyjne, testujemy obci±¿enie nawigacyjne (przydatne przy zabiciu pewnego Nekrophorma). Jak tylko to wykonamy utniemy sobie znowu pogawêdkê z doktorem, lecz tym razem z dr Kyne'em. Przekona on nas, ¿e znak trzeba z powrotem zwóciæ Planecie. Od teraz decydujemy siê pomóc naukowcowi i zgodnie z jego planem idziemy na pok³ad startowy, by za³adowaæ Znak na nasz statek.
Cele:
-Znajd¼ klucz za³oganta
-Znajd¼ karty nawigacyjne
-Obejd¼ blokady bloku B
-Napraw wahad³owiec
-Przetestuj pod obci±¿eniem silników
-Zwolnij wahad³owiec
-Id¼ na pok³ad startowy
Rozdzia³ 11- Alternatywne rozwi±zania (Alternate Solutions)
Doktor Kyne zleca nam przedostanie siê do portu towarowego, by wydostaæ stamt±d Znak i przetransportowaæ go (specjaln± wind± towarow±) do hangaru wahad³owca. Podczas jego transportu przyjdzie zmierzyæ siê nam naprawdê z wieloma przeciwnikami. No có¿ nie ma lekko....kiedy wszystko jest gotowe do odlotu na Aegis VII znajdujemy prawie nie ¿ywego ju¿ doktora Kyne'a. A to wszstko, by dowiedzieæ siê, ¿e Kendra nie jest osob± za któr± siê podaje. Ukrad³a Znak, wyja¶ni³a parê spraw i uciek³a. Wszystko wydaje siê ju¿ stracone, gdy nagle nasza dziewczyna Nicole oferuje nam pomoc. Sprowadzacie razem statek za pomoc± zdalnego sterowania (bez Kendry na pok³adzie, która dowiedziawszy siê o tym ewaku³owa³a siê w kapsule ratowniczej). W tym momencie nie stoi nam nic na przeszkodzie, by dostaæ siê na Aegis VII.
Cele:
-Przenie¶ Znak
-Spotkaj siê z Kynem w hangarze
-Umie¶æ Znak
-Przywróc grawitacjê w hangarze
-Spotkaj siê z Kynem w wahad³owcu
-Spotkaj siê z Nicole w pomieszczeniu kontroli lotów
-Pilotuj zdalnie wahad³owiec
-Leæ wahad³owcem do Koloni
Rozdzia³ 12- Martwa przestrzeñ (Dead Space)
Naszej tu³aczki powoli zbli¿a siê kres... Tak to prawda. Wychodz±c ze statku na Aegis VII rozpoczynamy ostatni rozdzia³ Dead Space. Pozostaje nam ju¿ tylko odniesie Znaku na jego miejsce, by wszystko by³o jak dawniej. Znak bêdziemy przenosili na specjalnych szynach, dziêki modu³owi kinezy. Nie obejdzie siê bez dodatkowych utrudnieñ jak: podnoszenie mostów czy przywracanie zasilania. Jak tylko ustawimy Znak na piedastale udajemy siê w drogê powrotn±. My¶licie, ¿e to koniec naszych k³opotów? Nie! Wracaj±c zostajemy zaskoczeni przez pannê Daniels, która ponownie wykrada nam artefakt. Ukazuje te¿ ostanie nagranie naszej dziewczyny (tym razem ca³e), na którym wyra¼nie widaæ, ¿e pope³nia samobójstwo. Po odtworzeniu nagrania uciekamy korytarzem, który prowadzi prosto do wahad³owca. Niestety wychodz±c z drzwi widzimy jak Kendra wchodzi do niego i macha nam na porzegnanie. Na nasze szczê¶cie zostaje zabita przez Matkê roju (Hive Mind), z któr± w³a¶nie teraz przyjdzie siê nam zmierzyæ. Jest to ostatni przeciwnik, z którym zmierzymy siê w tej czê¶ci Dead Space. Pokonuj±c go uciekamy w pop³ochu na statek (zostawiaj± Znak na planecie), a dalej w przestrzeñ kosmiczn±. To wydarzenie koñczy grê.
Cele:
-Przesuñ podno¶nik do wahad³owca
-Otwórz drzwi stacji zaopatrzeniowej
-Zabierz Znak do miejsca piedasta³u
-Przywróc zasilanie mostów
-Wróæ do wahad³owca |