Feeder - nowa forma nekromorfów spotykana na Tou Volantis powsta³a z ludzi, którzy spo¿ywali je w celu prze¿ycia na tej planecie. Bardzo chudy, widaæ mu wystaj±ce ko¶ci, rêce zakoñczone ma pazurami. Posiada wyj±tkowo giêtki krêgos³up, co wp³ywa na jego mobilino¶æ, tzn. mo¿e skakaæ i porusza siê do¶æ szybko. Kreatura ta zdaje siê byæ praktycznie ¶lepa (reaguje jedynie na ¶wiat³o), ale za to ma doskona³y s³uch.
Waster - kolejna nowa mutacja, jak± napotka³ na swojej drodze Isaac. Skrywa siê pod przebraniem normalnego
cz³owieka, dodatkowo zachowuje siê podobnie do ludzi. Atakuje przy pomocy czekanów w które jest uzbrojony. Gdy
zadamy mu wystarczaj±c± ilo¶æ obra¿eñ w tors, z dolnej czê¶ci cia³a wyrastaj± trzy macki.
Lurker - w trzeciej czê¶ci gry spotykamy siê z now± wersj± tego potwora. Nowe lurkery powstaj± z cia³ psów, a nie jak dot±d ludzkich dzieci. Ich zdolno¶ci s± jednak takie same, tj. potrafi± pe³zaæ po ¶cianach i suficie, atakuj± za pomoc± trzech macek wyrastaj±cych z ich pleców.
Twitcher -
Twitcher - przed ¶mierci± byli to ludzcy ¿o³nierze, przemienieni w nekromorfy zasymilowali modu³ stazy dziêki czemu s± niewiarygodnie szybcy co czyni z nich szczególnie gro¼nych przeciwników. Wystêpuj± równie¿ w poprzednich czê¶ciach gry.
Slasher -
najpospolitszy potwór z którym przyjdzie siê nam zmierzyæ. Slashery to ludzie przemienieni w wyniku infekcji, zamiast r±k posiadaj± wielkie ostrza którymi gotowi rozszarpaæ na strzêpy ka¿dego przeciwnika. Odciêta koñczyna Slashera mo¿e pos³u¿yæ nam za broñ. Przy u¿yciu telekinezy u¿yæ mo¿emy jej do przybicia wroga do dowolnej powierzchni. Atakuj±c pojedyñczo nie s± w stanie wyrz±dziæ wiêkszych szkód, zagro¿enie pojawia siê jednak, gdy zostajemy otoczeni przez grupê slasherów.
Stalker -
stworzenia inteligentniejsze od reszty nekromorhpów, posiadaj±ce cechy zwierzêce. Ukrywaj± siê w zacienionych miejscach. Potrafi± równie¿ wspó³pracowaæ miêdzy sob± i planowaæ ataki z zaskoczenia. Spontanicznie wykonuj± szar¿e na przeciwnika, którymi próbuj± obaliæ cel. Ich g³ówn± cech± jest bardzo du¿a szybko¶æ poruszania siê.
Exploder -
mutacja cz³owieka, która sprawi³a, ¿e jedna z jego r±k sta³a siê pêcherzem z niestabiln± wybuchow± substancj±. Nie wolno go bagatelizowaæ, gdy¿ jest to nekromorf samobójca, który po¶wiêca siê wysadzaj±c siebie i swoje najbli¿sze otoczenie. Jego odciêty worek mo¿e pos³u¿yæ nam za broñ przy u¿yciu kinezy.
W Dead Space 3 spotykamy siê z ulepszon± wersj± Exploder'a. Porusza siê szybciej a ³adunek, który za sob± niesie zadaje wiêksze obra¿enia.
Leaper -
nie posiadaj±ce nóg nekromorphy o d³ugim ciele i ogonie, na koñcu którego znajduje siê ¿±d³o. Potrafi czo³gaæ siê i przyczepiaæ do ró¿nych powierzchni. Mimo i¿, nie posiadaj± nóg s± szybkie. Do przeciwnika doskakuj± za pomoc± skoku na du¿± odleg³o¶æ.
Puker -
Puker w Dead Space 3 znacze ró¿ni siê od tego przedstawionego w drugiej czê¶ci gry. Ró¿ni siê nie tylko wygl±dem, ale jest równie¿ szybszy i bardziej agresywny. Jego sposób atakowania jest jednak wci±¿ taki sam, tj. plucie kwasem i atak wrêcz za pomoc± pazurów.
Crawler -
niemowlêta kosmitów (a nie dzieci jak w Dead Space 2, od których nie ró¿ni± siê niczym oprócz wygl±dem) zamienione w nekromorfy, gdy zobacz± swój cel zaczynaj± czo³agaæ siê w jego kierunku. Na plecach maj± umieszczony wybuchowy worek, który w chwili zbli¿enia do przeciwnika eksploduje.
Cyst -
nekromof pu³apka. Ten nie posiadaj±cy mo¿liwo¶ci ruchu nekromorf skrywa siê w zacienionych miejscach przyczepiony do ¶cian i pod³óg. W chwili, gdy znajdziemy siê w jego pobli¿u, otwiera worek i wystrzela przed siebie wubuchow± kulê, jednak¿e mo¿e tak zrobiæ tylko raz. Po wystrzeleniu ginie.
Guardian -
Nekromorf, nie mog±cy siê ruszaæ, przyczepiony do ¶ciany i blokuj±cy przej¶cie Clarke'owi. Atakuje za pomoc± wystrzeliwanych macek, je¶li Isaac podejdzie zbyt blisko mo¿e zostaæ natychmiast pozbawiony g³owy.
|