» Informacje
» Recenzja
» Tau Volantis
» Postacie
» Przeciwnicy
» Bossy
» Bronie
» R.I.G
» Historia
» Rozdziały
» Lokacje
» Przedmioty
» Warsztat
» Weapon Crafting
» Staza
» Kineza
» Sklep
» Tryb CO-OP
» Trofea
» Osiągnięcia
» Trailer
» Galeria
» DLC
· Dead Space 3 Awakened

» Informacje
» Recenzja
» USG Ishimura
» Postacie
» Przeciwnicy
» Nekromorfy
» Corruption (skażenie)
» Bronie
» R.I.G
» Staza
» Kineza
» Warsztat
» Sklep
» Przedmioty
» Lokacje
» Misje
» Znak
» Unitolodzy
» CEC
» Mini-gry
» Kody
» Trofea
» Osiągnięcia
» Soundtrack
» Galeria
» Trailer
» Tapety
» DLC
» Informacje
» Recenzja
» The Sprawl
» Postacie
» Przeciwnicy
» Nekromorfy
» Bronie
» Lokacje
» R.I.G
» Staza
» Kineza
» Warsztat
» Sklep
» Sterowanie
» Tryb multiplayer
» Misje
» Demo
» Patch
» Edycja kolekcjonerska
» Trofea
» Osiągnięcia
» Concept Arts
» Soundtrack
» Kody
» Video
» Galeria
» Trailer
» Tapety
» DLC
· Dead Space 2 Severed

» Informacje
» Recenzja
» Ludzie (Humans)
» Nekromorfy (Necromorphs)
» Bronie i ulepszenia
» Poziomy doświadczenia
» Pancerze
» Mapy
» Lista graczy
» O grze
» Recenzja
» Rozgrywka
» Postacie
» Bronie
» Rozdziały
» Concepts Arts
» Galeria
» Trailer
» O filmie
» Recenzja
» Postacie
» Fabuła
» Ciekawostki
» W Polsce
» Trailer
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Postacie
» Fabuła
» USG O'Bannon
» USM Abraxis
» Napisy
» Video
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Fabuła
» Komiksy
» Komiksy online
» Postacie
» Streszczenia
» Napisy
» Trailer
» Informacje
» Postacie
» Rozgrywka
» Mini-gry
» Galeria
» Video
» Dead Space Martyr
» Dead Space Salvage
» Dead Space Catalyst
» Dead Space Liberation
Nekromorfy Dead Space

Nekromorfy to zwłoki ludzi i zwierząt, wskrzeszone i przemienione przez kosmiczną infekcje bakteryjną. Stwory te są niezwykle agresywne i ich jedynym celem jest zabijanie istot żywych, by dostarczyć więcej ciał do potwornej przemiany. Istnieją wyspecjalizowane Necromorfy, tzw. Infektory istniejące tylko i wyłącznie po to by zarażać ciała zabite przez innych przedstawicieli swojej rasy.

Pochodzenie: Na początku był Marker. Znaleziony na Ziemi, w kraterze Chicxulub artefakt sprzed milionów lat pokryty był tajemniczym kodem, który jak się okazało, był instrukcją jak rekombinować DNA w określony sposób, by uzyskać obcą formę życia. Warunkiem do przeprowadzenia transformacji jest obecność martwej tkanki i specjalny sygnał wysyłany przez Marker. Swój początek może mieć na dwa sposoby: w pierwszym jest autonomiczna, sygnał pobudza same martwe komórki, stopniowo przemieniając martwą tkankę, tak małe organizmy jak i ludzi. Infekcja może też być rozpoczęta ludzką ręką, poprzez sztuczne stworzenie przemienionej tkanki zgodnie z instrukcją Markera.



Pierwszy wybuch epidemii nastąpił, gdy na Ziemi wydobyto oryginalny Marker, tzw. Black Marker (Czarny Znacznik). Wytworzono sztuczne komórki Necromorfów, wyglądające jak cienka, różowa tkanka, którą następnie wstrzyknął sobie halucynujący naukowiec. Wybuch udało się powstrzymać dzięki poddaniu Black Markera inżynierii wstecznej. W ten sposób stworzono Red Marker (Czerwony Znacznik), mniejszą wersję oryginału, którą następnie przetransportowano na pustynną planetę Aegis 7.

Tam testowano obcą technologię, próbując ją opanować i wykorzystać dla celów ludzkości. Ponownie wytworzono komórki Necromorfów, jednak tym razem nic się nie działo. Okazało się, że bliskość Red Markera tworzyła tzw. „martwą strefę”, która usypiała zmutowane komórki. Dalsze badania doprowadziły do pobudzenia materiału badawczego i zarażenia dwójki naukowców, z których pierwszy zmienił się w Leaper’a, a drugi w Infektora, rozpoczynając drugi wybuch epidemii. Nie jest jasne jak udało się ją opanować, jednak znalezione logi sugerują, iż jeden z pozostałych naukowców miał wizję, w której widział jak za pomocą specjalnego piedestału można zwielokrotnić usypiające właściwości Red Markera. Ponieważ, po ponownym odkryciu Aegis 7 znaleziono Red Marker stojący na piedestale, można przyjąć tą wersję wydarzeń.

Jest bardzo podobne, że istoty znane jako Necromorfy, nie są tworem natury, a zostały specjalnie stworzone, jednak przez kogo i w jakim celu wciąż pozostaje tajemnicą.

Przemiana: Przemiana początkowa jest powolna, jednak późniejsza, szczególnie wywołana przez Infektora następuje nadspodziewanie szybko (podobno w trakcie 10 sekund). Martwe ciało jest szybko i brutalnie transformowane w nowy kształt, co często wiąże się ze zmianami układu kostnego, układu mięśni, czy organów. Przemienione stwory – jako reanimowana, martwa tkanka – niezwykle odporne na obrażenia i niemal niewrażliwe na warunki otoczenia, np. mogą przetrwać w próżni. Jako takie, muszą być najczęściej unieruchamiane przez całkowite rozczłonkowanie. Rodzaj i siła Nekromorfa całkowicie zależą od otaczających warunków środowiska i ciała gospodarza np. Lurker’y powstają z ciał dzieci.

Zachowanie: Jedynym prawdziwym celem Nekromorfów jest zabijanie, a w ten sposób tworzenie martwych ciał i szerzenie infekcji. Jednak nie są tak bezmyślnymi maszynami do zabijania jak można by sądzić.

Po pierwsze, posiadając pewien instynkt stadny, zwykle starając się atakować ofiary grupami, choć nie występują miedzy nimi zauważalne interakcje. Co więcej zaobserwowano, że gdy nie walczą wykonują kilka innych czynności. Czasem po prostu stoją w miejscu, czasem chodzą bez celu, póki nie znajdą ofiary. Czasem jednak ukrywają się w szybach wentylacyjnych, czekając aż ofiara się zbliży. Czasem udają martwe, czekając aż uspokojona ofiara wejdzie w zasięg do ataku. Niekiedy ciągnął martwe ciała w jedno miejsce, prawdopodobnie by ułatwić zadanie Infektorom.



Jeśli ofiara nie jest świadoma ich obecności, skradają się by zyskać efekt zaskoczenia, a także kulą się pod ostrzałem, by nie stracić ważnych kończyn. Zauważono też, że nie atakują osób będących pod bezpośrednim wpływem Markera. Nieprawdą jest jednak sugestia jakoby miały pożerać ludzi, czemu przeczą stosy ciał rozsiane po korytarzach zainfekowanych miejsc. Ponadto po pierwsze Nekromorfy nie muszą jeść, a do tego uszkadzanie ciał nie służy ich nadrzędnemu celowi: szerzeniu infekcji.

Wpływ Markerów na Nekromorfy nie jest jasny. Choć jasne jest, że sygnał Markera jest odpowiedzialny za obudzenia, a nawet stopień „inteligencji” i koordynacji poszczególnych osobników, to nie zostało sprecyzowane, czemu Black i Red Marker wprowadzały Nekromorfy w stan uśpienia w swoim bezpośrednim pobliżu, kiedy natomiast Marker 3A na stacji kosmicznej Sprawl zdaje się je przyciągać i pobudzać.

Rozczłonkowanie: Jedynym pewnym sposobem na powstrzymanie Nekromorfa jest go całkowicie rozczłonkować. Wielu ludzi zginęło nie będąc świadomym tego prostego faktu. Środki, kojarzone zwykle jako zabójcze, takie jak uszkodzenie ważnych narządów, poważne nacięcia, poparzenia, czy nawet urwanie głowy nie mają zbytniego wpływu na Nekromorfy. Nekromorf się nie zatrzyma, nawet pozbawiony głowy i nafaszerowany kulami. Nawet pozbawiony wszelkich kończyn jest bardziej niezdolny do ruchu niż martwy.



Teoretyzuje się, iż rozczłonkowane ciała Nekromorfów są używane do tworzenia ich większych form zbudowanych z wielu zwłok.

Wpływ na inne gatunki: Choć są to informacje niepotwierdzony, uważa się, że Nekromorfy mogą zarażać i przemieniać nie tylko ludzi, ale i każdy inny gatunek. Samo Skażenie (The Corruption) stworzone jest z martwych komórek, ale możliwe że nie tylko ludzkiego naskórka, ale też pierwotniaków i innych jednokomórkowców. Natomiast Michael Altman głęboko pod wodą dostrzega rybę, która wygląda i zachowuje się niczym przepoczwarzony Nekromorf.

Autorem tekstu jest: Deithe
» Aktualności
» Forum
» Redakcja
» Wymiana
» Wyszukiwarka
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Forum

Kliknij i zarejestruj się już dziś!











Losowa fotografia
Dead Space 2 Concept Arts 7
Dead Space 2 Concept Arts 7
Concept Arts Dead Space 2
stat4u