» Informacje
» Recenzja
» Tau Volantis
» Postacie
» Przeciwnicy
» Bossy
» Bronie
» R.I.G
» Historia
» Rozdziały
» Lokacje
» Przedmioty
» Warsztat
» Weapon Crafting
» Staza
» Kineza
» Sklep
» Tryb CO-OP
» Trofea
» Osiągnięcia
» Trailer
» Galeria
» DLC
· Dead Space 3 Awakened

» Informacje
» Recenzja
» USG Ishimura
» Postacie
» Przeciwnicy
» Nekromorfy
» Corruption (skażenie)
» Bronie
» R.I.G
» Staza
» Kineza
» Warsztat
» Sklep
» Przedmioty
» Lokacje
» Misje
» Znak
» Unitolodzy
» CEC
» Mini-gry
» Kody
» Trofea
» Osiągnięcia
» Soundtrack
» Galeria
» Trailer
» Tapety
» DLC
» Informacje
» Recenzja
» The Sprawl
» Postacie
» Przeciwnicy
» Nekromorfy
» Bronie
» Lokacje
» R.I.G
» Staza
» Kineza
» Warsztat
» Sklep
» Sterowanie
» Tryb multiplayer
» Misje
» Demo
» Patch
» Edycja kolekcjonerska
» Trofea
» Osiągnięcia
» Concept Arts
» Soundtrack
» Kody
» Video
» Galeria
» Trailer
» Tapety
» DLC
· Dead Space 2 Severed

» Informacje
» Recenzja
» Ludzie (Humans)
» Nekromorfy (Necromorphs)
» Bronie i ulepszenia
» Poziomy doświadczenia
» Pancerze
» Mapy
» Lista graczy
» O grze
» Recenzja
» Rozgrywka
» Postacie
» Bronie
» Rozdziały
» Concepts Arts
» Galeria
» Trailer
» O filmie
» Recenzja
» Postacie
» Fabuła
» Ciekawostki
» W Polsce
» Trailer
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Postacie
» Fabuła
» USG O'Bannon
» USM Abraxis
» Napisy
» Video
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Fabuła
» Komiksy
» Komiksy online
» Postacie
» Streszczenia
» Napisy
» Trailer
» Informacje
» Postacie
» Rozgrywka
» Mini-gry
» Galeria
» Video
» Dead Space Martyr
» Dead Space Salvage
» Dead Space Catalyst
» Dead Space Liberation
Demo Dead Space 2

Pierwszy Dead Space i jego niespodziewany sukces, osiągnięty został jak mówią często w wywiadach Jego twórcy – bez odpowiedniej promocji. Teraz więc obecnie z odpowiednim wyprzedzeniem, jesteśmy zalewami od miesięcy dziesiątkami news’ów na temat gry, rozgrywki itd, itd. Konfrontacji, i porównania czas więc najlepszy, szczególnie że twórcy sprezentowali nam krótką wersje demonstracyjną. Poziomy Gry:

Wszyscy pamiętamy że oryginalnie Dead Space oferował na start 3 poziomy rozgrywki (easy, normal, hard). Poziom ostatni impossible (choć oczywiście possibile, ponieważ można go przejść) zostawał odblokowany tylko i wyłącznie po ukończeniu rozgrywki w trybie hard. Tutaj wersja Demo pokazuje nam 5 poziomów trudności (casual, normal, survivalist, zealut i hard core (odblokowany po przejściu dowolnego wcześniejszego poziomu). Większe zróżnicowanie poziomów rozgrywki, to bardzo dobry pomysł, pozwalający szybko dopasować swoje umiejętności. Demo oferuje możliwość zagranie tylko na poziomie normal. Ocenę poziomów trudności zostawiamy więc na później, choć dla łowców trofeów czy osiągnięć, poziom normal spokojnie będzie można nazwać rozgrzewką. Sesje hard Core zapowiadają się więc jako prawdziwy challenge dla DS weteranów Sterowanie :

Tutaj sytuacja jest bardzo prosta. Jeżeli grałeś w poprzednią cześć DS, zmiany są czysto kosmetyczne. Większość ruchów, strzałów wykonujemy tymi samymi przyciskami. Zmianami tymi kosmetycznymi są inne klawisze obsługujące przeładowanie broni, RIG. Dodatkowe funkcje takie jak latanie w stanie Z-Gravity zostały przypisane sprawnie innym przyciskom. Tutaj więc wszyscy obsługujący grę padami momentalnie dostosują się do zmian. Zmiany są przez małe „z” czysto kosmetyczne. Klawiaturowcom…życzę w nowym roku zakupu Pada.:) Bronie:

Wszyscy bez reszty zakochali się w Plasma Cutter. Pulse Rifle, Line Gun to również klasyki szatkowania necromorphów. Wymiana ich na nowsze bronie byłaby niewybaczalna. Startowo dostajemy nowość o nazwie Jevlin Gun. Startowa pojemność magazynków czy siły rażenia gun’ów, jest identyczna jak w przypadku pierwszej gry. Upraged’u dokonujemy oczywiście w warsztatach (brak ich w demo) za pomocą znajdywanych Węzłów Mocy (Power Nodes)

Muzyka, Lokacje, Textury , RIG, Głos Issaca czyli dodatki budujące klimat:

Klimat to było coś czym DS kasował konkurencję. Muzyka która nas wita jest w kilku fragmentach znana z pierwszej części. Mroczne, nastrojowe, przeszywające przestrzeń dźwięki to było kiedyś i to czeka na nas również teraz. Sprawl to ogromna lokacja, ale jej panorama pojawia się tylko na koniec demo. Można sobie spojrzeć przez okno, popatrzeć na szyby, wieże spowite przepływającą mgłą. Nic porażającego nie widać…Ciekawej na pewno będzie jak się znajdziemy na dole. Lokacje jakie mijamy (kościół Unitologów) wyglądają co najmniej b.dobrze, przypominając np. sławetny zamek z RE4. Wszystko wygląda znajomo, nie ma we fragmencie udostępnionym niczego czego byśmy się nie spodziewali. Windy, wąskie korytarze, video hologramy wyświetlające się Isaacowi – to znane nam doskonale rozwiązania. Nowością o której wszyscy wiemy było oczywiście to że Isaac zaczyna mówić. Ocenę jego głosu, czy w ogóle sensu udźwiękowienia go, pozostawiam wam. To co słychać w demo, nie wywołuje żadnych emocji (trochę przypomina mi głos studenta z jakiegoś uniwersytetu, a nie specjalistę od szatkowania). Gdzieś uciekł porażający oddech wydobywający się spod jego kasku… Przemianie uległ oczywiście RIG Isaaca, który wymieniamy na nowy, mega bajerancki w pierwszym i jedynym sklepie jaki spotykamy w wersji demonstracyjnej.

Przeciwnicy:
Ten dział uległ chyba największej zmianie. Necromorphy ze Sprawl to inne mutacje, a to dzieci, a to kapłani Unitologów itd., itd. Opisywanie ich nie ma sensu. Są to jak pisałem mutacje, hybrydy różnego rodzaju gatunków znanych lub nieznanych z pierwszej części.

Dodatki : Sklepy, Przedmioty ,Hakowanie Komputerów itd., itd…
Sklep – czyli miejsce różnego rodzaju zakupów z możliwością przechowywania w sejfie – uległ minimalnej przemianie. Ale też kosmetycznej. Sam mechanizm kupowania za znane nam kredyty i przechowywania w sejfie nadwyżek został niezmienny. Jeżeli chodzi o przedmioty które znajdujemy, to też brak zmian, czyli jest ubogo. Pieniądze (kredyty) lub amunicja leżą lub dostajemy je po zabiciu necromorpha lub rozbijając umieszczone na ścianach szafki. Nowością jest hakowanie terminali /zapór . Ten doskonale znany patent z chociażby FallOut 3 czy Batman: Arkham Asylum tu „debiutuje”. Debiutuje w cudzysłowiu oczywiście, bo hakowanie samo w sobie nie jest nowością pod żadnym względem.

Ocena Końcowa:
Visceral nie zaryzykowało. Ale po co miałoby ryzykować. Sprawdzony, wypróbowany gameplay który przyniósł im międzynarodowy sukces, był (jest) gwarantem sukcesu. Przebudowa idealnie funkcjonującego organizmu, byłaby ryzykowna pod każdym względem. Podobnie jak Capcom z RE 4 /RE 5 grając w Dead Space 2 poprzypominamy sobie patenty, zdarzenia, historie z części poprzedniej. Sam film startowy to pomieszanie kilku epizodów filmu rysunkowego, z grą , przypominający jak , skąd i dlaczego Isaac dostał się w objęcia Markera. Pamiętajmy że to tylko Demo, krótki fragment. Dla weteranów i starych wyjadaczy DS to będzie doskonale znane środowisko, dla nowicjuszy w świecie DS to będzie uczta, taka jaką wszyscy przeżyliśmy grając w nią po raz pierwszy. Reasumując mnóstwo tu kosmetyki, odświeżonych starych patentów, doskonale wypromowanych za dziesiątki tysięcy dolarów. Rewolucja w grze, jej systemie, to wszystko czeka nas pewnie w momencie ukazania się 3–go DS.’a. Na razie jest zalążek drugiego. Szykuje się miazga i jatka w hard core’owym stylu. Wszyscy przypomnimy sobie szybko jak działa Piła Plazmowa upgrade’owana na maxa. Oby „Dwójka” w całości tak sprasowała i zmiażdżyła nas jak pierwsza „Martwa Przestrzeń”… Ps: Po 3 krotnym kontakcie z demo, mogę w spokoju powiedzieć, że już niedługo zapomnimy o rzeczach przyziemnych. Dziewczyna, znajomi, rodzina– wszystko poczeka. Ds. 2 nadchodzi i połknie nas tak jak jego pierwsza część. Visceral nie spieprzyli roboty. Steve Papoutsis może spokojnie spać, ta gra będzie się sprzedawała znakomicie. Po prostu nie ma innej opcji


|Kraff|
» Aktualności
» Forum
» Redakcja
» Wymiana
» Wyszukiwarka
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Forum

Kliknij i zarejestruj się już dziś!











Losowa fotografia
stat4u