Now± rzecz±, która pojawia siê w Dead Space 2 jest tryb multiplayer. Mo¿emy w nim zagraæ jako straszny Nekromorf lub cz³onek nieustraszonego oddzia³u bezpieczeñstwa na Sprawl. Podczas potyczek zdobywaæ siê bêdzie punkty do¶wiadczenia (EXP), dziêki którym nasza postaæ zyska wiêkszy poziom i odblokuje nowe bronie czy zdolno¶ci.
Sprawl Security Officers
Jedn± z dwóch dru¿yn jakim przyjdzie nam pokierowaæ s± Sprawl Security Officers , którzy musz± powstrzymaæ plagê rozprzestrzeniaj±cych siê nekromorfów. Dru¿yna ludzi, w przeciwieñstwie do ich przeciwników, nie posiada klas postaci. Wszyscy gracze w dru¿ynie pe³ni± jednakow± rolê, aczkolwiek mog± ró¿niæ siê rodzajem pancerza lub broni±.
Na pocz±tku nasza postaæ wyposa¿ona zostaje wyposa¿ona w pi³ê plazmow± i karabin pulsacyjny. Wraz ze zdobywaniem wiêkszego do¶wiadczenia mo¿emy odblokowaæ pistolet liniowy (poziom 7), karabin pulsacyjny (poziom 11), poszukiwacz (poziom 17) i oszczepnicê (poziom 28). Ka¿da z broni posiada równie¿ dwa ulepszenia, jak zwiêkszenie pojemno¶ci magazynku czy ilo¶ci zadawanych obra¿eñ. Zespó³ ludzi posiada równie¿ 15 ró¿nych pancerzy, lecz ró¿ni± siê one tylko wygl±dem , a ich rodzaj nie ma wp³ywu na zwiêkszenie odporno¶ci na ataki ze strony przeciwników (lista znajduje siê w osobnym artykule).
Kombinezony jednostek bezpieczeñstwa wyposa¿one s± równie¿ w modu³y stazy i kinezy, których zasada dzia³ania jest taka sama jak w rozgrywce dla jednego gracza. Choæ u¿ycie kinezy w trybie multiplayer zosta³o ograniczone praktycznie do zera. Za jej pomoc± nie mo¿emy podnosiæ apteczek czy skrzynek z amunicj±. Na pocz±tku ka¿dej rundy zostajemy wyposa¿eni w jedn± apteczkê i dwa zbiorniki stazy.
Ka¿da mapa dla zespo³u ludzi niesie ze sob± inny scenariusz, podczas którego dru¿ynie zostaj± zlecone zadania. Na piêciu ró¿nych mapach d±¿ymy do wykonania powierzonych nam rozkazów przed up³ywem wyznaczonego czasu. Ka¿de wykonane zadanie podczas naszej rozgrywki, punktowane jest punktami do¶wiadczenia (przy biernym uczestniczeniu w akcji +150 EXP, a je¶li my aktywujemy panel + 250 EXP). Wszystkie lokacje to przewa¿nie w±skie tunele, w których za rogiem niechybnie czekaj± nekromorfy. Jako cz³onek bezpieczeñstwa mo¿emy trzymaæ siê reszty towarzyszy lub zaryzykowaæ i podj±æ dzia³ania na w³asn± rêkê. Pojedyncza jednostka nie powinna mieæ problemu z pozbyciem siê kilku mutantów, lecz pamiêtajmy, mamy ograniczony zapas amunicji. Dodatkowe paczki z nabojami wylatuj± , gdy zabijemy przeciwnika. Tak samo jest w przypadku apteczki.
Akcja
Punkty do¶wiadczenia
Zabicie nekromorfa
100
Asysta przy zabiciu nekromorfa
25
Kill Streak 5: Zabij 5 przeciwników nie umieraj±c
100
Kill Streak 10: Zabij 10 przeciwników nie umieraj±c
200
Kill Streak 20: Zabij 20 przeciwników nie umieraj±c
500
Uratuj cz³onka swojej dru¿yny przed atakiem przeciwnika
20
Wype³nij cel
250
Wype³nienie celu przez innego cz³onka dru¿yny
150
Uleczenie cz³onka dru¿yny znajduj±cego siê w naszym pobli¿u