
Puker -nekroform posiadaj±cy zdolno¶æ plucia ¼r±c± substancj± (st±d te¿ wywodzi siê jego nazwa, puke z angielskiego znaczy rzygaæ/wymiotowaæ). Posiada interesuj±c± budowê. Jego cia³o wygl±da jak poparzone, i obumar³e w niektórych miejscach (pewnie przez kwas, który sam produkuje), a co najwa¿niejsze ma du¿± dziurê w brzuchu. Nie wiadomo czemu posiada te¿ trzeci± nogê, która bezw³adnie wlecze siê za jego praw± koñczyn±. Kontak z kwasem produkowanym przez niego powoduje chwilowe zastygniêcie.
Slasher Monk -pierwszy, który spotykamy, a zarazem jeden z najczê¶ciej wystêpuj±cych rodzaj nekromorphów. Slasher posiada bardzo ostre ostrza, którymi bez przeszkód przbije siê cia³o ofiary. Odciêta koñczyna Slashera mo¿e pos³u¿yæ nam za broñ. Przy u¿yciu telekinezy u¿yæ mo¿emy jej do przybicia wroga do dowolnej powierzchni.
The Pack - rodzaj dzieci-nekroformów. Stopieñ ich mutacji nie jest du¿y, o czym ¶wiadcz± liczne podobieñstwa do normalnych ludzi. Oczy zosta³y ca³kowicie zamkniête, za to szczêka znacznie siê powiêkszy³a. D³onie zosta³y zast±pione trzema ostrymi pazurami. Posiada du¿± bliznê przecinaj±c± tu³uw, na ¶rodku którego znajduje siê dziura. Jego cia³o ma bardziej szar± budowê, ni¿ pozosta³e Nekroformy. Atakuje przewa¿nie w licznych grupach, w których bardzo dobrze wspó³pracuj±.
Infector - podstawowym celem tych nekromorphów jest tworzenie Slasherów przez infekowanie martwych cia³. Dokonywaæ tego mog± za pomoc± spacjalnej rurki, któr± pod³±czaj± siê do ofiary. Posiadaj± równie¿ umiejêtno¶æ latania, co umozliwia im znalezienie jak najwiêszkej liczby ofiar. Zwykle atakuj±, gdy w pobli¿u nie znajduje siê ju¿ ¿adne cia³o do zainfekowania.
Leaper - nie posiadaj±ce nóg nekromorphy o d³ugim ciele i ogonie, na koñcu którego znajduje siê ¿±d³o. Potrafi czo³gaæ siê i przyczepiaæ do ró¿nych powierzchni. Mimo i¿, nie posiadaj± nóg s± szybkie. Do przeciwnika doskakuj± za pomoc± skoku na du¿± odleg³o¶æ.
Cyst -nekromof pu³apka. Ten nie posiadaj±cy mo¿liwo¶ci ruchu nekromorf skrywa siê w zacienionych miejscach przyczepiony do ¶cian i pod³óg. W chwili, gdy znajdziemy siê w jego pobli¿u, otwiera worek i wystrzela przed siebie wubuchow± kulê, jednak¿e mo¿e tak zrobiæ tylko raz. Po wystrzeleniu ginie.
Spitter - ten nekromorf z wygl±du podobny do Slashera posiada d³ugie ostrza. Atakuje z odleg³o¶ci, tworz±c truj±ce kule, które mo¿e wypluwaæ na du¿e odleg³o¶ci.
Pregnant -masywny, posiadaj±cy koñczyny górne zakoñczone ostrzami. Przy kontakcie z nim nale¿y pamiêtaæ o jednej rzeczy, nie strzelaæ w okolice brzucha. Przestrzelenie go spowoduje uwolnienie siê Swarmów. Mimo swojej wagi jest do¶æ szybki i szuka szans w bezpo¶rednim starciu.
Swarm -bardzo ma³e istoty dzia³aj±ce w licznych grupach. Nie spoczn± dopóki nie dopadn± swojej ofiary, nawet je¶li zostanie ju¿ tylko kilka. Nale¿y siê ich spodziewaæ w skrzynkach oraz ró¿nego rodzajach szczelin i dziwo toaletach.
Lurker -s± to ludzkie dzieci przemienione w Nekromorfy, które potrafi± pe³zaæ po ¶cianach i suficie, atakuj± za pomoc± trzech macek wyrastaj±cych z ich pleców.
Exploder -mutacja cz³owieka, która sprawi³a, ¿e jedna z jego r±k sta³a siê pêcherzem z niestabiln± wybuchow± substancj±. Nie wolno go bagatelizowaæ, gdy¿ jest to nekromorf samobójca, który po¶wiêca siê wysadzaj±c siebie i swoje najbli¿sze otoczenie. Jego odciêty worek mo¿e pos³u¿yæ nam za broñ przy u¿yciu kinezy.
Crawler -nekromorphy powsta³e z niemowl±t, gdy zobacz± swój cel, zaczynaj± czo³agaæ siê w jego kierunku. Na plecach maj± umieszczony wybuchowy worek, który w chwili zbli¿enia do przeciwnika eksploduje.
Stalker -stworzenia inteligentniejsze od reszty nekromorhpów, posiadaj±ce cechy zwierzêce. Ukrywaj± siê w zacienionych miejscach. Potrafi± równie¿ wspó³pracowaæ miêdzy sob±
i planowaæ ataki z zaskoczenia. Spontanicznie wykonuj± szar¿e na przeciwnika, którymi próbuj± obaliæ cel. Ich g³ówn± cech± jest bardzo du¿a szybko¶æ poruszania siê.
Divider -wygl±dem przypomina szkielet, jest do¶æ powolnym przeciwnikiem, którego nie wolno lekcewa¿yæ, poniewa¿ potrafi atakowaæ z daleka, wyci±gaj±c do nas "mackê". Po zgonie zamienia siê w kilkana¶cie mniejszych"czê¶ci", które bêd± nas atakowa³y. Jego znakiem charakterystycznym jest przeci±g³y jêk.
Brute -masywnie zbudowany oraz opancerzony potwór. Jego ataki sk³adaj± siê prawie tylko z szar¿y, której powinno siê unikaæ za wszelk± cenê. Podczas zadawania ataków porusza siê szybko, wiêc nale¿y u¿yæ stazy, by go spowolniæ. Jego s³abymi punktami s± stawy ³±cz±ce ³apy z cia³em.
Bossowie
Ubermorf -Ubermorph- ten bardzo silny i praktycznie nie¶miertelny nekromorph pojawia siê pod koniec gry. Posiada zdolno¶æ natychmiastowej regeneracji i na nic zdadz± siê próby odciêcia mu koñczyn.
Tripod - szybki, brutalny, czêsto atakuj±cy z zaskoczenia i gotowy po¶wiêciæ siebie samego, by tlko dopa¶æ swoj± ofiarê. Atakuje przy pomocy swoich d³ugich ramion. Mimo du¿ego rozmiaru i du¿ej agresywno¶ci, do¶æ prosto go zabiæ, z racji i¿ posiada wyra¼nie widoczne s³abe punkty na swoim ciele. Jego pokonanie znacznie u³atwi nam modu³ kinezy.
Nest - Nekroform zajmuj±cy ogromne powierzchnie, zbudowany jest z du¿ych worków, które co kilka sekund wystrzeliwu± pociski w naszym kierunku. |