Rozgrywka w Dead Space Extraction wprowadza du¿o nowo¶ci. Przez nowe rodzaje przeciwników, bronie czy postacie, spotykamy siê z zupe³nie now± histori±, a co najwa¿niejsze dostêpn± tylko i wy³±cznie na konsole Nintendo Wii. Prequel gry Dead Space, lecz dziej±ce siê tam wydarzenia maj± miejsce mniej wiêcej w tym samym czasie co w Dead Space Downfall. Jest to typowy pierwszo-osobowy rail shooter (first-person rail shooter), co znaczy ¿e nie kierujemy nasz± postaci±, porusza siê sama. W niektórych momentach gry, mamy te¿ nieznaczn± kontrolê nad postaci±. Chodzi tu g³ównie o manipulowanie kamer±. Naszym zadaniem jest tylko celowanie i strzelanie do wrogów. Wii lot s³u¿y do namierzania i strzelania w przeciwników, rozgl±dania siê i w³amywania do systemów. Krêcenie nim powoduje uruchomienie ognia alternatywnego broni. Nunchuck natomiast, przez potrz±sanie, nim s³u¿y do u¿ywania ataków wrêcz, ciêcia macek Nekroformów i odpychanie siê od nich. Pos³u¿y nam tak¿e do zmieniania broni. Obydwa kontrolery mo¿emy pod³±czyæ do Wii Zappera. Oferuje nam tak¿e tryp multiplayer, gdzie wraz z drugim graczem mo¿emy przechodziæ równocze¶nie kampaniê (drugi gracz mo¿e do³±czaæ i opuszczaæ gre w dowolnym memencie).
W Dead Space Extraction ekran postaci równie¿, tak samo jak w Dead Space, zajmuje bardzo ma³o miejsca, z tym ¿e tutaj nie mamy nawet dostêpu do ekwipunku. Na ekranie wy¶wietlany jest tylko pasek zdrowia i je¶li chcemy informacje na temat broni. Jest to przydatne ze wzglêdu, ¿e nic nie 'zas³ania' nam widoku zbêdnymi rzeczami. W grze nie pozbyto siê takich elementów jak modu³y stazy i kinezy. Kineza pe³ni jedn± z wa¿niejszych roli w ca³ym gameplay'u, poniewa¿ to ni± zbieramy wszystkie przedmioty (mody³ kinezy jest niewyczerpalny).
|