Rozgrywka w Dead Space Extraction wprowadza dużo nowości. Przez nowe rodzaje przeciwników, bronie czy postacie, spotykamy się z zupełnie nową historią, a co najważniejsze dostępną tylko i wyłącznie na konsole Nintendo Wii. Prequel gry Dead Space, lecz dziejące się tam wydarzenia mają miejsce mniej więcej w tym samym czasie co w Dead Space Downfall. Jest to typowy pierwszo-osobowy rail shooter (first-person rail shooter), co znaczy że nie kierujemy naszą postacią, porusza się sama. W niektórych momentach gry, mamy też nieznaczną kontrolę nad postacią. Chodzi tu głównie o manipulowanie kamerą. Naszym zadaniem jest tylko celowanie i strzelanie do wrogów. Wii lot służy do namierzania i strzelania w przeciwników, rozglądania się i włamywania do systemów. Kręcenie nim powoduje uruchomienie ognia alternatywnego broni. Nunchuck natomiast, przez potrząsanie, nim służy do używania ataków wręcz, cięcia macek Nekroformów i odpychanie się od nich. Posłuży nam także do zmieniania broni. Obydwa kontrolery możemy podłączyć do Wii Zappera. Oferuje nam także tryp multiplayer, gdzie wraz z drugim graczem możemy przechodzić równocześnie kampanię (drugi gracz może dołączać i opuszczać gre w dowolnym memencie).
W Dead Space Extraction ekran postaci również, tak samo jak w Dead Space, zajmuje bardzo mało miejsca, z tym że tutaj nie mamy nawet dostępu do ekwipunku. Na ekranie wyświetlany jest tylko pasek zdrowia i jeśli chcemy informacje na temat broni. Jest to przydatne ze względu, że nic nie 'zasłania' nam widoku zbędnymi rzeczami. W grze nie pozbyto się takich elementów jak moduły stazy i kinezy. Kineza pełni jedną z ważniejszych roli w całym gameplay'u, ponieważ to nią zbieramy wszystkie przedmioty (modył kinezy jest niewyczerpalny).
|