» Informacje
» Recenzja
» Tau Volantis
» Postacie
» Przeciwnicy
» Bossy
» Bronie
» R.I.G
» Historia
» Rozdziały
» Lokacje
» Przedmioty
» Warsztat
» Weapon Crafting
» Staza
» Kineza
» Sklep
» Tryb CO-OP
» Trofea
» Osiągnięcia
» Trailer
» Galeria
» DLC
· Dead Space 3 Awakened

» Informacje
» Recenzja
» USG Ishimura
» Postacie
» Przeciwnicy
» Nekromorfy
» Corruption (skażenie)
» Bronie
» R.I.G
» Staza
» Kineza
» Warsztat
» Sklep
» Przedmioty
» Lokacje
» Misje
» Znak
» Unitolodzy
» CEC
» Mini-gry
» Kody
» Trofea
» Osiągnięcia
» Soundtrack
» Galeria
» Trailer
» Tapety
» DLC
» Informacje
» Recenzja
» The Sprawl
» Postacie
» Przeciwnicy
» Nekromorfy
» Bronie
» Lokacje
» R.I.G
» Staza
» Kineza
» Warsztat
» Sklep
» Sterowanie
» Tryb multiplayer
» Misje
» Demo
» Patch
» Edycja kolekcjonerska
» Trofea
» Osiągnięcia
» Concept Arts
» Soundtrack
» Kody
» Video
» Galeria
» Trailer
» Tapety
» DLC
· Dead Space 2 Severed

» Informacje
» Recenzja
» Ludzie (Humans)
» Nekromorfy (Necromorphs)
» Bronie i ulepszenia
» Poziomy doświadczenia
» Pancerze
» Mapy
» Lista graczy
» O grze
» Recenzja
» Rozgrywka
» Postacie
» Bronie
» Rozdziały
» Concepts Arts
» Galeria
» Trailer
» O filmie
» Recenzja
» Postacie
» Fabuła
» Ciekawostki
» W Polsce
» Trailer
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Postacie
» Fabuła
» USG O'Bannon
» USM Abraxis
» Napisy
» Video
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Galeria
» Informacje
» Recenzja
» Fabuła
» Komiksy
» Komiksy online
» Postacie
» Streszczenia
» Napisy
» Trailer
» Informacje
» Postacie
» Rozgrywka
» Mini-gry
» Galeria
» Video
» Dead Space Martyr
» Dead Space Salvage
» Dead Space Catalyst
» Dead Space Liberation
Recenzja Dead Space Extraction

Konsole najnowszej generacji swym ogromnym potencjałem zaczynają albo już zaczęły wprowadzać nowe wrażenia płynące z rozgrywki. To samo tyczy się jednego z trzech gigantów- Nintendo. Na szczęście big N przy niektórych produkcjach wolało zastosować znany i sprawdzony system rozgrywki przy swoich grach. Spoglądanie przez pryzmat tych gier sprawiło, że Nintendo Wii zostało okrzyknięte konsolą dla niedzielnych graczy, którzy trzymają pada w ręku kilka razy w miesiącu. Oczywiście producencji wydali szeroką gamę gier, które nie tylko są exclusivami na Wii, za co ma ogromny plus, ale także pokazują co możemy osiągnąć dzięki konsoli od Nintendo. Jednym z tych tytułów jest zdecydowanie Dead Space Extraction, które wypłynęło ze studia Viscreal.


Nowa marka EA szybko zdobyła ogromne ilości odbiorców. Wszyscy z niecierpliwością czekali na kontynuowanie przygód Isaac'a. Developerzy nie kazali długo czekać i wydali kolejną część gry z serii Dead Space, tyle tylko, że dostaliśmy od nich typowy prequel gry. Sam pomysł rozgrywki jest dość ciekawy, jak na 'szynową' grę akcji przystało, ale czy taka całkowita zmiana gameplayu się przyjęła? Oczywiście nadal dostrzegamy elementy survival horroru, które po części został utracone. Na szczęście fabuła w zupełności wypełnia tę lukę.

Poziom rozgrywki w Dead Space Extraction osiągnął zupełnie nowy stopień. Pierwsze, dzięki czemu stał się prawdziwą grą z gatunku horroru, a zarazem czego brakowało w poprzedniej części, jest zachowanie bohaterów. To dzięki ich postępowaniu czy dialogom możemy po trochu zrozumieć zamęt i strach, jaki panował na Aegis VII i Ishimurze. Obserwowanie otoczenia znacznie ułatwia system gry, tzn. jest to 'rail shoter', czyli w tym przypadku pierwszoosobowa-strzelanka, gdzie nie mamy bezpośredniej władzy nad grywalną postacią a obserwujemy otoczenie bezpośrenio z oczu bohatera. Dzięki tym komponentom po prostu czujemy się jakbyśmy tam byli i towarzyszyli postaciom w ich tułaczce po zupełnie odmienionym świecie. Ma też to swoje minusy, gdyż po prostu nie mamy żadnej kontroli nad oddziaływaniem nad środowiskiem wokół nas. Nie możemy zwiedzać, wchodzić do mrocznych pomieszczeń Ishimury... z drugiej strony nie ma co się dziwić, w końcu to typowy shooter na szynach.

Klimat w grze zdecydowanie buduje większą atmosferę niż poprzednik. Umiejętne rozłożenie akcji, zaskoczenie, horror w idealnej oprawie graficznej i muzycznej, no i przede wszystkim fabuła... Szczególną rolę w tym wszystkim odgrywa zachowanie bohaterów. Spotykając ich czy przechodząc grę, poznajemy ich w bardzo dokładny i wyrazisty sposób. Dużą rolę odgrywa tu też kamera, na którą w grze nie można narzekać. Jedynym minusem jest powoli zanikający horror. Zaskoczenie jest, aczkolwiek bardzo łatwo się przyzwyczaić do wyskakujących Nekroformów systemów wentylacyjnych czy nagłych zwrotów akcji.

Sama akcja gry umiejscowiona jest przed wydarzeniami opisanymi w Dead Space. Wszystko zaczyna się, gdy grupa górników dostaje rozkaz wydobycia zapomnianego artefaktu-Znaku (Marker). Od tego czasu w koloni górniczej Aegis VII zaczynają dziać się niepokojące rzeczy. Ludzie popadają w depresje, zaczynają znikać, nie panują nad sobą. Zaczynają zamieniać się w obcych. Ich wpływ bezpośrednio wpływa na dalszą fabułę w Dead Space. Mogę zdradzić tylko, że w pierwszym rozdziale pokierujemy Samem Caldwellem, który za wszelką cenę próbuje wydostać się z wyniszczonej kolonii, a jedynym co trzyma go przy przeżyciu są wiadomości od jego dziewczyny Lexine, którą poznamy lepiej w następnych rozdziałach.

W Dead Space Extaction pokazano również elementy dobrze znane z Dead Space. Mowa tu oczywiście o przeciwnikach. Nadal, a właściwie zaczynają nas atakować wszystkie rodzaje Nekroformów co w poprzedniej części. Tak więc ich nagłe ataki, pojawianie się bossów, na końcu niektórych rozdziałów, powinno nam być dobrze znane. Otrzymaliśmy również te same bronie, nie licząc trzech nowych, które posiadają ten sam mechanizm działania. Dopowiedzieć jeszcze można o niewielkiej ilości misji w przestrzeni kosmicznej lub stanie nieważkości, ale nie należy pominąć nowego elementu jakim jest- ręczne łamanie zabezpieczeń przeróznych systemów (np. windy).


Jednym z atutów gry, a raczej jej najlepszą częścią, jeśli patrzymy na grę przez osiągnięcie techniki, jest grafika. Porównywując grafikę z Extaction do DS na PS3 czy Xbox'a nie dostrzeżemy zbyt wielu różnic! Developerzy pokazali na co ich stać, a przy tym dali do zrozumienia, że Nintendo Wii może również liczyć się pod względem wyświetlanej grafiki. To samo się tyczy oprawy muzycznej, która odpowiednio zwalniając i przyśpieszając w momentach rozgrywki, potrafią przyprawić nas o dreszcze.

Oczywiście nie jest ona grą bez wad. Jedną z nich jest korzystanie z dobrodziejstw, jakie oferuje nam Wii. Chodzi tu naturalnie o Wii lota i nunchucka. Korzystanie z ich przy graniu, bez pomocy Wii Zapera, sprawia prawdziwą udrękę. Denerwować może też monotonność gry (niech nie przysłania to tylko fabuły), gdzie praktycznie przechodzimy tylko od jednej walki z Nekroformami do drugiej. Mimo to walka jest prosta i odcinanie kończyn wrogą sprawia naprawdę dużą satysfakcję. Polecana szczególnie dla oczu starszych graczy. , dostarczająca naprawdę wiele godzin rozgrywki, a następnie serii wyzwań. Dead Space Extaction to zdecydowanie jedna z lepszych na Wii. Mowa tu nie tylko o fabule, ale także o takich rzeczach jak grafika czy oprawa dźwiękowa. Jednym słowem wszystko wygląda niesamowicie i naprawdę sprawia wrażenie bardzo dopracowaniej i udanej strzelanki.
» Aktualności
» Forum
» Redakcja
» Wymiana
» Wyszukiwarka
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Forum

Kliknij i zarejestruj się już dziś!











Losowa fotografia
stat4u